My favourite mitsakes

US magazine ‘Easy Sky Diving’

Please make the following correction. On page 8 line 7, ‘state zip code’ should read ‘pull rip cord’.

Sunday Express

On page 35 of this week’s section 3 we feature a recipe for lemon tart. Readers should note that, while the method is correct, the ingredients should include three lemons.

Campaigning website 


I am the elected Chair Person who speaks on behalf of the 42 families in Scotland who, for the last 5 years, have been seeking compensation from [name deleted] for gross mis-spelling.

Daily Mail


Britain’s biggest-selling hillwalking magazine apologised yesterday after publishing a route that would have led climbers off the edge of a cliff.
The February edition of Trail gave advice to walkers caught in foul weather and poor visibility on how to get off 4,406ft Ben Nevis – Britain’s tallest peak – safely. If readers had followed the directions they would have plunged from the Scottish mountain’s north face, which has claimed a number of lives.
Editor Guy Proctor said he was ‘gutted’ by the error but thought readers would pick it up. He said the article was written by a very experienced hillwalker from Loch Lomond and the mistake had occurred during the production process. ‘Somewhere in the journey to press, our route on Ben Nevis has lost the first of two bearings needed to get off the summit safely,’ he said.
The Mountaineering Council for Scotland has issued an alert on its website warning hillwalkers to be aware of the mistake.

Daily Mail 


A scientist whose trillion-dollar swindle was exposed by a spelling mistake was jailed for six years yesterday. [Name deleted] authenticated $2.5 trillion (£1.5 trillion) worth of US Treasury bonds he knew to be fake.
The scam unravelled when two men tried to cash $25 million (£15 million) worth of the bonds at a Canadian bank. After spotting they were marked ‘dollar’ rather than ‘dollars’, experts discovered [the bonds] had been run off on a inkjet printer not invented when they were supposedly issued in 1934.

Daily Mail 

This school advert for two classroom assistants is littered with so many mistakes that at times it is hard to understand. There are 17 obvious errors – without counting missing full stops and rogue capital letters – including calling for ‘sutiably’ qualified candidates with a GCSE in ‘Eglish’ to make a ‘differnce’ in children’s lives. To make matters worse, it was checked by a staff member at [name deleted] primary school before publication.

Bromley News Shopper
A spelling gaffe which caused embarrassment and amusement at Premiership newcomers Crystal Palace passed at least one man by – the club’s manager. Iain Dowie was unaware of the mistake as he posed for cameras at the Eagles’ Beckenham training ground, even though he was wearing one of the replica shirts showing his team’s names as Chrystal Palace. When New Shopper pointed out the error at the press call last Thursday, Palace boss Dowie said ‘What are you journalists like? Talk about attention to detail. I think you want to get out a bit more.’

San Francisco Chronicle 

A colourful mosaic gracing the entrance of Livermore’s new library is of a genre known as naïve art because of its whimsical design and childlike nature. Maybe that explains why 11 of the 175 names and words on the piece are mis-spelled – from ‘Eisten’ and ‘Shakespere’ to ‘Van Gough’ and ‘Michaelangelo’. The $40,000 project will now cost the city a few thousand more because it must pay the artist to fly from her Miami home and correct the mistakes.

Door drop leaflet
‘PROFFESSIONAL IRONING SERVICES’

Cat charity
‘OUR FURY FRIENDS’

Hairdresser
‘QUALITY AND EXCELLANCE’

Catalogue
‘A SUPERB DIGITAL C*CK’

Adult education leaflet
‘CERTIFICSATE OF PROFICIENCY IN ENGLISH’

No comments yet.

Leave a Reply